Neverstore
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kent <3

+3
Sonja
Elin
Jennifär.
7 posters

Sida 1 av 4 1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Kent <3 Empty Kent <3

Inlägg  Jennifär. sön nov 18, 2007 9:27 pm

Okej, ska försöka förklara så gott jag kan om vad som hände och allt. Det jag kommer ihåg. (Jag kommer skriva sjukt mycket, men klaga inte! Det var ni som ville det! :P)

Vi kom dit typ vid typ 2, det var knappt 100 pers då. När folk börja röra på sig så kom vi ganska långt fram (TRÄNG ER MASSA DÅ!! ett tips!) Sen går ni fort (vakterna tjatar hela tiden om att SPRING INTE!! så gå fort!! Behöver ni inte lämna saker i garberoben så är det bra, dumpa allt utanför, så ni typ bara har t-shirt så blir ni inte visiterade heller. jag blev inte det så jag stack bara in. Vi satt typ på andra raden (precis framför Sami!) det står på biljetten att konserten ska börja halv 8, men den börjar 8. (ännu ett tips, sitt bekvämt. jag satt sjukt obekvämt i en och en halv timme. jag hade massa ont i ryggen sen och mina fötter sov.! inte bra!). men är man beredd på att ställa sig upp vid typ kvart-10 i så kan man få lite bättre platser, vi kom lite längre in i mitten.

jag minns att de började med Vy Från Ett Luftslott, sen minns jag inte vad de fortsatte med, men de spelade iaf Columbus, Berlin, LSD,någon?, Generation X, Ensammast I Sverige, Ingenting, Elefanter, (tror de spelade Sömnen med, men tror det var alla från nya skivan "/), Max 500, Ansgar & Evelyne (börjar Jocke snacka om när han var på nått hem eller nåt i Tyskland, spela in det då!! sen spelar han Ansgar & Evelyne iaf!), Revolt III, Kärleken Väntar, Vinter -02 (?), sen avslutade de med 747 och sen Mannen I Den Vita Hatten (<3) (kommer inte ihåg, men de kan ha spelar palace & main (troligtvis) och romeo återvänder ensam. kan kolla med min kompis sen om hon kommer ihåg).

men konserten var typ 2 timmar. och de var de mest underbara timmarna någonsin (njut av varenda sekund!!!). känslan när man var där hade mer än gärna fått vara för evigt. asså, det går verkligen inte att förklara hur sjukt jävla underbart det var. det var verkligen iiiihihhh (fjortis, men wtf, it's Kent, det var wonderful!). kommer inte ihåg i vilken låt det var, men jag filmade iaf, men då kollade jag iaf på Sami (jag känenr mej dum som inte insett det tidigare, men han är ju en SJUKT bra gitarrist. jag blev kär :P) och typ log jättestort, och då tittade han på mej och log jättestort tillbaka och sen typ höjde (och sänkte) ögonbrynen, som "heeeej" om det är nån som hänger med. det går inte att förklara, måste visas typ, men aa. Då vart jag ju såklart ännu mer IIIIIHHHH. jag lovar, jag dog lite då. och jag har nog aldrig sett Jocke le eller skratta, men han har ju SJUKT gulligt leende. i slutet av Columbus gick han fram till Sami och sen står han och ler JÄTTESTOR och jag har med det på film!! :D man riktigt smälter. jag blev lite kär i både Jocke och Sami igår.

Kent måste verkligen vara Sveriges bästa liveband asså. Jocke sjunger så grymt bra live, och de är bara så otroligt mycket bättre live än på skiva. SÅÅÅ mycket bättre. Efter igår tycker man nästan att deras nya skiva är dålig för den är så mkt bättre live. eller den är ju inte dålig, men ni hänger med (hoppas jag). Den här turnén kan jag lova är 1000ggr bättre än Turné 19, för er som va på den. Jag vet inte vad jag ska säga mer. Men det var bara så sjukt bra.

Ingenting var grym live (snälla någon, spela in den. jag hade inget batteri kvar att göra det :S), Columbus var också sjukt bra live. GRYMT bra! 747 och Mannen I Den Vita Hatten är ju alltid bra, men Mannen var GAAH igår! LSD, någon? var AWSOME. och Vy Från Ett Luftslott va WOW. Det går inte att beskriva. Allt var bara GREAT!

Ljusshowen de hade var jättecool! de hade som en stor skärm bakom scenen med massa coola effekter, och sen alla lampor och "strålar", allt var bara awsome. När konserten börjar kommer början på en stor röd boll eller nåt längst nerifrån och fortsätter uppåt och blir bara större och större, eller man ser mer utav det, och redan då visste man att det skulle bli grymt. ljusshowen var också helt wow. den var lixom en show för sig. den är också helt obeskrivlig :P klart att Kent var bättre, tro inget annat. Men ljusshowen var jättegrym den med!! =D Allt var bara helt underbart. Perfekt. Det är va det va. Perfekt. Allt blev helt perfekt tillsammans.!

Kent var totalt kärlek igår (är de alltid), men de var helt otroliga igår! Den konserten gick direkt upp på top 3. Den måste nog nästan varit den bästa konsert jag någonsin varit på. Bättre än My Chemical Romance i London (och den var grymt bra!!) och bättre än nån av de Neverstore spelningarna jag varit på, och bättre än Billy Talent på PP. Bättre än allt nästan. Lyckos ni som ska se dom, som har allt det roliga framför er. Jag får leva på mina minne tills i vår. Jag kommer kunna leva på det här länge. <3<3
Jennifär.
Jennifär.
Owns You
Owns You

Antal inlägg : 486
Age : 33
Location : Linköping
Registration date : 07-09-18

http://www.myspace.com/bleedingtodeath_

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Jennifär. sön nov 18, 2007 9:33 pm

OJ SHIT!!
Det var inte riktigt meningen att det skulle bli så långt :P
Tror jag slog både Linas och Felicias "längsta inlägg" xD
Jennifär.
Jennifär.
Owns You
Owns You

Antal inlägg : 486
Age : 33
Location : Linköping
Registration date : 07-09-18

http://www.myspace.com/bleedingtodeath_

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Elin sön nov 18, 2007 10:31 pm

Shit! Nu fick du mig att längta 500 gånger mer till fredag!
Det låter helt underbart! gah >.<
Jag tror jag kommer dö på fredag om det är så bra som du beskrivit det
och det är det nog.
Sheat va ja längtar nu! Very Happy <3

och jag, du fick rekordet för längsta inlägg nu xD
Elin
Elin

Antal inlägg : 181
Age : 33
Location : Onsala
Registration date : 07-09-18

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Sonja sön nov 18, 2007 10:43 pm

jen du tog precis priset från oss alla Very Happy
men aaaah vad jag längtar. ska dra o köa om två timmar, helt plötsligt är jag pepp som fan. var inte det innan men efter jennifers underbara beskrivning ... can't wait.
VADÅ trängs? hahaha jag ska va längst fram utan att trängas, min pappa kommer o hämtar alla filtar o sånt innan insläpp - me loves a lot xD
fan vad jag längtar. fan vad jag älskar kent.
bättre än turne 19 trodde jag inte att det kunde bli helt ärligt. det var en sjukt bra turné... ahhhhha....
Sonja
Sonja
Admin
Admin

Antal inlägg : 412
Age : 37
Location : Stockholm
Registration date : 07-09-18

http://neverstore.niceboard.net

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Jennifär. sön nov 18, 2007 10:55 pm

det är bättre än så jag beskrev det!! ni kommer ha det så sjukt kul!
jaa, ska du komma dit vid 11 behöver du nog inte trängas så mkt :P och bra att han kommer och hämtar allt. sen är det bara att dra raka spåret in!!
men jag tycker iaf att det var mkt bättre än Turné 19. SJUKT mycket obeskrivligt mycket bättre.! men det är bara jag :P
Jennifär.
Jennifär.
Owns You
Owns You

Antal inlägg : 486
Age : 33
Location : Linköping
Registration date : 07-09-18

http://www.myspace.com/bleedingtodeath_

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  lina sön nov 18, 2007 11:11 pm

Ahhh, vill också gåå nuuu! =(
Försöker typ få lite ''inlevelse'' när jag läser. haha! -nerd- Men det måste ha vart helt obeskrivligt underbart ='')
Det låter så sjuuukt underbart.. jag vill jag vill jag vill!!! ='(
Men fan, Happy fou u!

lina
Owns You
Owns You

Antal inlägg : 317
Age : 31
Registration date : 07-09-19

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Jennifär. sön nov 18, 2007 11:21 pm

det var sjukt obeskrivligt underbart. ska lägga upp mina videor på youtube sen. kan länka då så får ni se!
Jennifär.
Jennifär.
Owns You
Owns You

Antal inlägg : 486
Age : 33
Location : Linköping
Registration date : 07-09-18

http://www.myspace.com/bleedingtodeath_

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  lina sön nov 18, 2007 11:29 pm

Ja, göör det!!! Smile

lina
Owns You
Owns You

Antal inlägg : 317
Age : 31
Registration date : 07-09-19

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Elin mån nov 19, 2007 12:18 am

ja länka när du lagt upp dem! Very Happy
btw, var det nått förband?
Elin
Elin

Antal inlägg : 181
Age : 33
Location : Onsala
Registration date : 07-09-18

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Jennifär. mån nov 19, 2007 12:20 am

nää, inget förband, de gick på direkt. jag tyckte faktiskt att det var skönt.
Jennifär.
Jennifär.
Owns You
Owns You

Antal inlägg : 486
Age : 33
Location : Linköping
Registration date : 07-09-18

http://www.myspace.com/bleedingtodeath_

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Elin mån nov 19, 2007 12:23 am

Okej, jo det kan faktiskt vara det.
skönt =)
Elin
Elin

Antal inlägg : 181
Age : 33
Location : Onsala
Registration date : 07-09-18

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Jennifär. mån nov 19, 2007 12:26 am

igår tyckte jag det. kände inte för nåt förband. hade det varit ett dåligt hade man bara stått och väntat otåligt. Det tar ju typ 45-60min extra också med förband..! slöseri med tid :P (inte alltid, men ibland)
Jennifär.
Jennifär.
Owns You
Owns You

Antal inlägg : 486
Age : 33
Location : Linköping
Registration date : 07-09-18

http://www.myspace.com/bleedingtodeath_

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Elin mån nov 19, 2007 12:27 am

ja precis ^^
det ända är ju att man har nått o göra medans man väntar!
men då ställer sig alla upp o då måste man stå mycket längre o trängas!
det är jobbigt!
Elin
Elin

Antal inlägg : 181
Age : 33
Location : Onsala
Registration date : 07-09-18

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Jennifär. mån nov 19, 2007 12:31 am

exakt. och har man inget förband slipper man ju vänta, för man får ju vänta på förbandet med ju!
plus att är det inget bra förband orkar man inte stå och fajtas för sin plats tills huvudbandet kommer. men man måste ju för att ha bra plats då!
Jennifär.
Jennifär.
Owns You
Owns You

Antal inlägg : 486
Age : 33
Location : Linköping
Registration date : 07-09-18

http://www.myspace.com/bleedingtodeath_

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Elin mån nov 19, 2007 12:33 am

de har du rätt i!
ja exakt, det ända bra är väl ifall det är ett riktigt bra förband
ex Neverstore när de var förband o Billy Talent eller BYB. ^^
Elin
Elin

Antal inlägg : 181
Age : 33
Location : Onsala
Registration date : 07-09-18

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Jennifär. mån nov 19, 2007 12:52 am

exakt. Neverstore är ju ett bra förband. de var ju förband åt GC och jag och en kompis åkte ner till Malmö och såg dom då. Jag var där enbart för Neverstore lixom :P va lite kul, när Joel och Benji kom gående så var alla uppe på ben och så, jag satt ner lugnt och tog ett kort eller så, men när Neverstore kom var jag fort uppe och tog kort och ville ha autograf och så xP
Jennifär.
Jennifär.
Owns You
Owns You

Antal inlägg : 486
Age : 33
Location : Linköping
Registration date : 07-09-18

http://www.myspace.com/bleedingtodeath_

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Elin mån nov 19, 2007 1:09 am

haha! ja det är ju bra xD
Ja kände mig typ skyldig i skövde när de var förband
åt BYB bara för jag nästan tyckte att de var bättre än backyard.
o då hade jag inte äns hört dom innan xD
Sånna förband är iaf väldigt bra att ha ^^ Very Happy
Elin
Elin

Antal inlägg : 181
Age : 33
Location : Onsala
Registration date : 07-09-18

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Michaela tis nov 20, 2007 2:05 pm

Kent Konserten igår var ju sjukt bra! Hade aldrig sett dem innan så det var nice:P

elin: Visst var det schyst i skövde, men neverstore var INTE bättre än backyard babies det gigget! Då skulel du ha varit på Debaser i sthlm;)

Michaela

Antal inlägg : 20
Registration date : 07-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Sonja tis nov 20, 2007 8:03 pm

OMG helt ärligt; jennifers beskrivning är inte ens i NÄRHETEN av verkligheten. Det var even better. jag KAN omöjligen beskriva det annat än typ.. MAGISKT!! Just nu är det sådär att jag inte ens kan förstå varför jag äger ett Neverstore forum, eller varför jag åkte till London för att se Green Day, ni vet... jag fattar inte varför det ens finns andra band XD kent är allt som behövs atm (alltså... inte seriöst, hoppas jag att ni förstår) men allvarligt. Jag dog litegrann hela fucking tiden.
Sonja
Sonja
Admin
Admin

Antal inlägg : 412
Age : 37
Location : Stockholm
Registration date : 07-09-18

http://neverstore.niceboard.net

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Jennifär. tis nov 20, 2007 8:25 pm

men jag sa ju det att de tinte går att beskriva hur det var, för att det var så, jaa, obeskrivligt. men magiskt är en ganska bra beskrvining!
och Sonja, detta är knappt ett Neverstore forum längre, det är bara ett namn, och ett sett hur vi 4 människor utan liv skulle hitta varandra, nu är det mer av en allt-i-allo-off-topic-forum :P
Och Sonja, menar du verkligen det där med Green Day, trodde du ganska älskade dom!?
Men iofs, Kent var *insert name som kan beskriva konserten here* så kan förstå att du känner så nu xD men man dog faktsitk lite hela tiden. jag dog flera gånger. Kent är lixom Kärlek gånger 1000!
Jennifär.
Jennifär.
Owns You
Owns You

Antal inlägg : 486
Age : 33
Location : Linköping
Registration date : 07-09-18

http://www.myspace.com/bleedingtodeath_

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Sonja tis nov 20, 2007 9:29 pm

neej men det är klart jag inte menade det ... jag bara tror att det är så nu xD
haha jen, du skrev det tusende inlägget på LIVEkategorin, wöööw.
jag vill åka till gbg på fredag. ska vi rymma dit??
Sonja
Sonja
Admin
Admin

Antal inlägg : 412
Age : 37
Location : Stockholm
Registration date : 07-09-18

http://neverstore.niceboard.net

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Jennifär. tis nov 20, 2007 10:03 pm

haha, wow. status för mej då! :P
JAA SONJA, KOM SÅ RYMMER VI!
Asså, förlåt att jag tog upp det, jag kommer ha dödsångest för det hela året. Jag hatar mej själv just nu. Jag vill, jag vill, JAG VILL!!! Så jääävla mycket asså!
Jennifär.
Jennifär.
Owns You
Owns You

Antal inlägg : 486
Age : 33
Location : Linköping
Registration date : 07-09-18

http://www.myspace.com/bleedingtodeath_

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Sonja tis nov 20, 2007 10:29 pm

jag är inte glad Sad
Sonja
Sonja
Admin
Admin

Antal inlägg : 412
Age : 37
Location : Stockholm
Registration date : 07-09-18

http://neverstore.niceboard.net

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Michaela tis nov 20, 2007 11:56 pm

Sonja hjärtat! Gaska opp dig nu! vi kirrar biffen o rymmer allihoppa. för jag vill oxåSmile

Michaela

Antal inlägg : 20
Registration date : 07-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Jennifär. ons nov 21, 2007 12:21 am

naw, stackars Sonja.!
kan vi inte åka på fredag får vi helt enkelt (okej, in enkelt) försöka överleva tills i vår.!
är den nån som vet om vi pratar, mars, april eller maj?! eller när är vår?!
Jennifär.
Jennifär.
Owns You
Owns You

Antal inlägg : 486
Age : 33
Location : Linköping
Registration date : 07-09-18

http://www.myspace.com/bleedingtodeath_

Till överst på sidan Gå ner

Kent <3 Empty Sv: Kent <3

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 4 1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet